Hibabejelentés
Hibabejelentés
Sticky top

Kötelező e-számla nemlakossági ügyfeleknek

2025. július 1-jétől a hálózati elosztó társaságok a lakossági fogyasztónak nem minősülő felhasználók energiaszámláit kizárólag elektronikus formában bocsáthatják ki, függetlenül attól, hogy egyetemes szolgáltatás keretében, vagy versenypiacról vételezve szerzik be az energiát. Ettől a dátumtól az MVM társaságai is csak e-számlát állítanak ki ennek az ügyfélkörnek.


A változás 2025. július 1-jén lép életbe és a földgáz- valamint villamosenergia-vásárlási és/vagy hálózathasználati szerződéssel rendelkező egyéni és társas vállalkozásokat, egyéb szervezeteket, például önkormányzatokat, a jogi személyiséggel nem rendelkező vallási közösséget, sportegyesületeket, közhasznú társaságokat, alapítványokat, és az olyan magánszemélyeket érinti, akik a vásárolt energiával jövedelemszerzés céljából gazdasági tevékenységet végeznek. Az MVM a változásról az érintett ügyfeleit folyamatosan tájékoztatja, és ha még nem adták meg e-mail-címüket, akkor a határidő előtt ismételten megkeresi őket.

Az MVM felhívja érintett ügyfelei figyelmét, hogy az e-mailben történő számlaküldéshez elengedhetetlen a számlafogadásra biztosított, megfelelő méretű tárhellyel rendelkező postafiók és az ehhez tartozó e-mail-cím. mvmhalozat.hu/eszamlanyilatkozat

A számla formátuma nem változik, a jelenleg is alkalmazható és a jogszabályi követelményeknek megfelelő számlakép alapján készül az elektronikus számla is. Ezek a számlák ugyanakkor kizárólag elektronikus formában hitelesek (időbélyegzővel és elektronikus aláírással ellátottak), digitális megőrzésükről az érintett ügyfeleknek kell gondoskodniuk. A számlák adminisztratív és könyvelési célra kinyomtatva is felhasználhatók.

A számlázási tudnivalókról és a jogszabályi kötelezettségekről részletes tájékoztató és gyakran ismételt kérdések olvashatók a továbbiakban 
 

Fontos változás lép életbe 2025. július 1-jével, mely érinti az összes olyan vállalatot, vállalkozást, valamint intézményt, akik versenypiaci villamosenergia- és/vagy földgázszerződéssel rendelkeznek. Ettől az időponttól ugyanis az energiakereskedők és a hálózati elosztó társaságok elektronikus számlakibocsátásra kötelezettek, így papíralapú számlát már nem jogosultak kiállítani. 


Kiket érint a változás?
Mindazon:

  • földgáz- és villamosenergia-kereskedelmi és/vagy 
  • hálózathasználati szerződéssel rendelkező 
  • egyéni és társas vállalkozásokat, 
  • egyéb szervezeteket, 
  • intézményeket és 
  • az olyan magánszemélyeket, akik adószámmal rendelkeznek. 


Milyen teendői vannak?

  • ha jelenleg e-számlás, nincs teendője, viszont fontos tudnia, hogy a jövőben sem térhet már át papírszámlára.
  • azok az ügyfeleink, akik jelenleg nem rendelkeznek e-számlával, 
    • keressék fel a https://mvmhalozat.hu/eszamlanyilatkozat weboldalunkat, 
    • azonosítsák be fogyasztási helyeiket az adatbekérő weboldalunkon és 
    • adják meg azt az e-mail-címüket, ahova a jövőben az elektronikus villamosenergia- és / vagy földgáz elosztással kapcsolatos számláikat küldhetjük.


Az elektronikusan kiállított számla formátuma nem változik, a jelenleg is alkalmazható és a jogszabályi követelményeknek megfelelő számlakép alapján készül. Ezek a számlák ugyanakkor kizárólag elektronikus formában hitelesek (időbélyegzővel és elektronikus aláírással ellátottak), digitális megőrzésükről az érintett ügyfeleknek kell gondoskodniuk. A számlák adminisztratív és könyvelési célra kinyomtatva is felhasználhatók. 


Fontos, hogy informatikai, illetve levelezőrendszereiket is felkészítsék az esetenként nagy méretű és darabszámú e-számlák fogadására.


Az e-mailben érkező számlák fogadásához és letöltéséhez nincs szükség külön program telepítésére, azonban fontos, hogy rendszereiket felkészítsék az esetenként nagy méretű és darabszámú elektronikus számlák fogadására. További kérdés esetén keressenek minket a számlájukon feltüntetett e-mail-címen.
 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

 

Általános kérdések

Melyik Korm. rendelet alapján kötelező e-számlára áttérni? 

Két rendelet írja elő a kötelező elektronikus számlázási kötelezettséget a szolgáltatók részére: 

A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet 2025. július 1. napján hatályba lépő új 21/B. § (1a) bekezdése és 

a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 19/2009. (I. 30.) Korm. rendelet 2025. július 1. napján hatályba lépő új 115/E. § (1a) bekezdése.


Kire vonatkozik a rendelet?

A két rendelet a nem lakossági felhasználókra – függetlenül attól, hogy egyetemes szolgáltatásban vagy versenypiaci ellátásban vannak – vonatkozóan a kereskedőt és az elosztót kötelezi arra, hogy kizárólag elektronikus számlát állítsanak ki 2025. július 1-jétől. 


Meddig kell intézkednem?

Kérjük, a zökkenőmentes átmenet érdekében mielőbb adja meg az elektronikus számlaküldéshez szükséges adatait a https://mvmhalozat.hu/eszamlanyilatkozat oldalon.


Számla kiállítására vonatkozó kérdések


Hogyan kell kezelni az elektronikusan kiállított számlákat? Van-e ezzel külön teendő?

Az elektronikusan kiállított számla formátuma nem változik, a jelenleg is alkalmazható és a jogszabályi követelményeknek megfelelő számlakép alapján készül. 

Ezek a számlák ugyanakkor kizárólag elektronikus formában hitelesek (időbélyegzővel és elektronikus aláírással ellátottak), digitális megőrzésükről az érintett ügyfeleknek kell gondoskodniuk. A számlák adminisztratív és könyvelési célra kinyomtatva is felhasználhatók. 

Fontos, hogy informatikai, illetve levelezőrendszereiket is felkészítsék az esetenként nagy méretű és darabszámú e-számlák fogadására.


Én vagyok a számlafizető, de a mérő nem az én nevemen van. Kérhetem, hogy a számlák hozzám érkezzenek? 

A számlák az Ön által a webes felületen megadott e-mail-címre fognak érkezni.


Továbbra is papír alapon szeretném megkapni a számláimat. Van erre bármilyen lehetőségem?

Sajnos nincs. 2025. július 1-jét követően kizárólag elektronikus számlát állíthatnak ki az energiakereskedők és a hálózati elosztói engedélyesek a nem lakossági ügyfelek számára.


Mi történik, ha nem akarok e-számlára áttérni?

Sajnos a jogszabályváltozás értelmében nincs erre lehetősége. Ha nem regisztrál, előfordulhat, hogy nem kap számlát, így fizetési késedelembe eshet, ami szerződésszegésnek minősül. A szerződésszegés eseteit és arra vonatkozó eljárásokat a mindenkor hatályos üzletszabályzataink tartalmazzák. Kérjük, ne várjon vele, mielőbb adja meg a szükséges adatokat, hogy zökkenőmentes legyen az átállás.


E-számlás és postai számlás felhasználási hellyel is rendelkezem. Mi történik azon felhasználási helyekkel, amelyek eddig is e-számlások voltak? 

Az Ön által megadott felhasználási helyekre az adatpontosító oldalon megadott e-mail-címre módosítjuk a meglévőt. Amennyiben ettől eltérő beállítást szeretne, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a számláján lévő elérhetőségeink egyikén.


E-számlás és postai számlás felhasználási hellyel is rendelkezem. Az újonnan megadott e-mail-cím lesz érvényes mindegyik felhasználási helyre vagy csak a papírszámlásokra lesz beállítva ez az új e-mail-cím?

Igen, a jövőben a most megadott e-mail-címre fogja kapni elektronikus számláit. Amennyiben ettől eltérő beállítást szeretne, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a számláján lévő elérhetőségeink egyikén.


Hol tudom módosítani a kapcsolattartói e-mail-címemet, ahova az e-számlákat kérem?

Amennyiben módosítani szeretné elérhetőségét, kérjük, keresse fel az https://mvmhalozat.hu/eszamlanyilatkozat weboldalt, azonosítsa be fogyasztási helyét, majd adja meg e-mail-címét.


Mi történik, ha ugyanarra az üzleti partnerazonosítóra/Vevőkódra több e-mail-címet is megadunk?

Amennyiben weboldalunkon ugyanarra az üzleti partnerazonosítóra vagy vevőkódra többször is rögzítenek e-számlaküldéshez szükséges e-mail-címet, csak a legutoljára megadottat tudjuk figyelembe venni.
Ez tehát azt jelenti, hogy a felületen utoljára megadott e-mail-címre küldjük a jövőben az e-számlát.
Amennyiben ettől eltérő beállítást szeretnének, vegyék fel velünk a kapcsolatot a számlán lévő elérhetőségeink egyikén.


Hogyan módosíthatom a kapcsolattartói e-mail-címemet 2025. július 1. után?

A számlán található ügyfélszolgálati elérhetőségek egyikén jelezze módosítási igényét vagy keresse fel az https://mvmhalozat.hu/eszamlanyilatkozat weboldalt, azonosítsa be fogyasztási helyét, majd adja meg e-mail-címét

 

Adatgyűjtő felületre vonatkozó kérdések


Meddig frissíthetem az adataimat?

Kérjük, hogy a zökkenőmentes átállás érdekében mielőbb, de legkésőbb a határidőt megelőző napig adja meg e-mail-címét, hogy számlázási rendszereiket eszerint frissíthessük és biztosan megkapja e-számláját.


Villamosenergia- és földgázelosztás esetében is rendelkezem hálózathasználati szerződéssel. Mindkét energianemre ki kell töltenem az adatbekérő űrlapot?

Igen, kérjük, mindkét elosztási tevékenységre vonatkozóan töltse ki az adatbekérő űrlapot.


Több telephelyem van. Meg tudom adni az egyes telephelyekre eltérően az e-mail-címet, ahova a számlákat kérem?

A webes felületen csak a földgáz elosztás esetében tudunk erre lehetőséget biztosítani, áram elosztás tekintetében kérjük, ebben az esetben a számlán szereplő ügyfélszolgálati elérhetőségek valamelyikén vegye fel velünk a kapcsolatot!


Megadhatok több e-mail-címet az egyes felhasználási helyeimre?

Földgáz elosztás esetében erre van lehetőség jelenleg is, az áramelosztás esetében  pedig hamarosan elérhető lesz ez a funkció.


Kapok értesítést, hogy sikeresen rögzítették az e-mail-címem a számlakézbesítés előtt?

Igen, az adatok rögzítése után Önt automatikus válaszüzenetben tájékoztatjuk.


Korábban már megadtam az e-számlához az adataimat, most visszaállhatok postai küldésre az új határidőig?

Nem, aki már e-számlára áttért, nem kerülhet vissza papíralapú, postai számlaküldésre.

A weboldalon cookie fájlokat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A weboldal böngészésével hozzájárul a cookie-k használatához.
Sikeresen elküldtük a kitöltött űrlapot
Hiányzó vagy hibás adatok
Kérjük nézze át és javítsa a kitöltött adatokat, majd próbálja újra a küldést.
X