Mi a helyzet, amikor a szerelő nem tudja a hibát elhárítani, kijavítani, de a kiszállási díjat mégis elkérik? Ilyenkor jogosan érezzük magunkat rosszul, hiszen „fizettünk a semmiért”.
Miért van szükség a fogyasztói rendszer hibája miatti költség díjra?
A kiszállás a szakembernek időt és költséget jelent még akkor is, ha esetleg a helyszínre kiérkező szerelő megállapítja, hogy a szükségesnek tartott helyszíni hibaelhárítás nem az áramszolgáltató (hálózati engedélyes) tulajdonában/kezelésében lévő vezetékeken, berendezéseken, hanem a ház közös tulajdonában vagy a lakásban/házban lévő részen szükséges.
Az indokolatlannak minősülő kiszállásokat, a fogyasztók felé kiszámlázzuk. A fogyasztó rendszer hibája miatti költség összege a villamos energia rendszerhasználati díjak, csatlakozási díjak és külön díjak alkalmazási szabályairól szóló 10/2016. (XI. 14.) MEKH rendelet alapján kerül meghatározásra.
Hogyan segíthetjük elkerülni a felesleges kiadásokat?
Fontosnak tartjuk, hogy Ön, mint az MVM Démász Áramhálózati Kft. megbecsült ügyfele, ne fizessen ki feleslegesen a fogyasztói rendszer hibájából eredő költségeket. Éppen ezért telefonos ügyintézőnk köteles minden esetben (belső szabályzatok szerint) tájékoztatni a fogyasztót azokról a teendőkről, amiket a konkrét bejelentés megtétele előtt szükséges elvégeznie. Ha az ügyintéző meggyőződött arról, hogy nagy valószínűséggel nem a fogyasztó berendezéseiben van a hiba, abban az esetben a bejelentést elfogadja és intézkedik. Az ügyintézőnek kötelessége felhívni a fogyasztó figyelmét arra, hogy az indok nélküli kiszállás költségei őt terhelik. Amennyiben ennek nem tesz eleget, úgy Önt sem terhelik az indokolatlan költségek. A telefonos bejelentésekről hangfelvétel készül.
A személyesen történő bejelentések esetében is az eljárás a fentieknek megfelelően valósul meg. Amennyiben a kiszállás mégis indokolatlan, így az arról szóló számlát minden esetben postai úton juttatjuk el a fogyasztókhoz.