A közel két hete beköszöntött kánikulában az MVM Démász dél-alföldi hálózatán közel 50%-os az emelkedés az azt megelőző hét fogyasztásához képest, míg az MVM Émász esetében, az észak-magyarországi régióban ez a növekedés 20%. Az ügyfeleink által egy hét alatt elfogyasztott többlet energiamennyiség 8-10 ezer átlagos háztartás éves fogyasztásának feleltethető meg.
Az áramhálózati berendezések, transzformátorállomások működés közben maguk is hőt termelnek, azokat hűtőrendszer védi a túlmelegedés ellen. Azonban a 29 fok közeli napi átlaghőmérséklet, a napközben tartósan 40 fok körül alakuló külső hőmérséklet és az ezekkel együtt járó magas áramfogyasztás olyan mértékben terheli az év minden napján, a nap 24 órájában folyamatosan működő berendezéseket, hogy előfordulhat azok túlmelegedése, meghibásodása. Ügyfeleink ilyenkor tapasztalhatnak áramkimaradást, időszaki szolgáltatáskiesést. Ezekben az esetekben szakembereink a lehető legrövidebb időn belül behatárolják hibát, és szükség esetén cserélik a berendezést, vagy annak érintett elemét. Előfordulhat, hogy ez egy többszáz kilogrammos trafóberendezést jelent, aminek a szállítását is meg kell ilyenkor oldani. Csak az utóbbi napokban naponta 4-5 transzformátort kellett cserélnünk túlterhelés miatt, míg egyébként ez átlagosan hetente 1-2 esetben fordul elő. Kiolvadt biztosítóból pedig volt olyan nap, hogy 80 darabot cseréltünk ki, miközben ebből a fajta beavatkozásból átlagosan 20-at végzünk naponta.
Ilyen körülmények között szerelőink számára is embert próbáló a munkavégzés, hiszen teljes védőfelszerelésben, tűzőn napon, oszlopok tetején, felforrósodott állomásokban, felhevült berendezések közelében dolgoznak nap mint nap.
Mi, az MVM Hálózatnál mindent megteszünk azért, hogy az áramellátás biztonságos és folyamatos legyen: hálózatainkat folyamatosan karbantartjuk és fejlesztjük, hogy minden ügyfelünk hozzáférjen a számára szükséges energiához. Többek között ezért végzünk egész évben tervezett hálózati beavatkozásokat is.
Megértjük, hogy ügyfeleink számára ezek a tervezett, vagy esetlegesen előforduló üzemzavari szolgáltatáskiesések kellemetlenséget okoznak, így ezúton köszönjük megértésüket és türelmüket ezekben a helyzetekben.
Ha hibát, áramszünetet tapasztal, kérjük, jelezze azt az áramszolgáltató hibabejelentő vonalán, amelynek telefonszámát megtalálja a számlalevélen.