Hibabejelentés
Hibabejelentés
Hírek

Az MVM Démász átadta új alállomását a szegedi Fehér-tónál

Szeged, 2023. május 15. – Dr. Koncz Zsófia, az Energiaügyi Minisztérium miniszterhelyettese, Mihálffy Béla országgyűlési képviselő, Bally Attila, az MVM Csoport műszaki vezérigazgató-helyettese és Pipicz Mihály, az MVM Démász ügyvezetője avatta fel ünnepélyes keretek között az MVM Démász új, Szeged-Fehér-tói 132/22 kV-os alállomását Szegeden.

Az MVM Csoport fontos küldetése, hogy megfizethető energiát biztosítson ügyfelei számára, és nemzeti tulajdonú társaságcsoportként folyamatosan gondoskodjon Magyarország energiaellátásának biztonságáról, valamint a lakosság és az ipari fogyasztók üzembiztos ellátásáról, maximálisan szem előtt tartva a fogyasztói igényeket. Tiszta megoldásokra építő energia- és infrastruktúra szolgáltatóként a társaságcsoport elkötelezetten támogatja a megújuló energiaforrások elterjedését, a hatékony hálózati integrációhoz pedig folyamatosan végzi az infrastruktúra fejlesztését. Az MVM Démász Áramhálózati Kft. új, 132/22 kV-os alállomása Szeged északi területén, a Fehér-tó térségében a helyi ipari igényekre válaszul épült, de lehetőséget teremt a jövőbeli új befektetők igényeinek kiszolgálására is. 
Az új alállomás két 40 MVA-es névleges teljesítményű transzformátora mostantól Szeged új ipari, tudományos központja számára biztosítja majd a villamos energiát, jelentősen javítva ezzel a déli országrész és Szeged  ellátásbiztonságát,  ahogy ellátja árammal például az ELI lézeres kutatóközpont mellett épülő új tudományos létesítményt, a Science Parkot is. A Szeged-Fehér-tói alállomás támogatja majd a megújuló energia hasznosítását is: a későbbiekben esetlegesen megépülő napelemes kiserőművek számára lehetővé teszi a megtermelt energia betáplálását a közcélú villamos hálózatba.
Kiemelt madárvédelmi céljaival összhangban az MVM Démász a Szeged-Fehértó alállomás megépítésekor mindvégig szem előtt tartotta a területen áthaladó madarak védelmét, ezért távvezetékeire a legkorszerűbb technológiák és eszközök segítségével – például drónokkal – helyezett fel 2,4 km hosszan madáreltérítő szerelvényeket. Magyarország egykori legnagyobb szikes tava, a Fehér-tó ugyanis ma hazánk második legnagyobb halastórendszere, amelynek egy része éppen a gazdag madárvilága miatt fokozottan védett, illetve Natura 2000-es és ramsari nemzetközi jelentőségű terület.
 

A weboldalon cookie fájlokat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A weboldal böngészésével hozzájárul a cookie-k használatához.
Sikeresen elküldtük a kitöltött űrlapot
Hiányzó vagy hibás adatok
Kérjük nézze át és javítsa a kitöltött adatokat, majd próbálja újra a küldést.
X